27 lipca 2019 r. „Gazeta Wyborcza” powróciła do historycznego hasła „Nie ma wolności bez solidarności”, wyrażając w ten sposób wsparcie redakcji dla dyskryminowanych grup społecznych w Polsce. W związku z tą zmianą redakcja przygotowała specjalne artykuły, materiały wideo i działania promocyjne, m.in. plakat z hasłem dziennika, i zachęcała swoich czytelników do aktywności w sferze publicznej.
„Nie ma wolności bez solidarności” jako hasło „Gazety Wyborczej” po raz pierwszy pojawiło się w winiecie dziennika w 1989 r. Wyrażało wówczas chęć budowy nowego państwa opartego na demokracji i wspólnocie. Powrót do tego hasła miał symbolizować solidarność z wykluczanymi w polskim społeczeństwie grupami społecznymi i zawodowymi – osobami z niepełnosprawnościami, nauczycielami, społecznością LBGT+, lekarzami, pielęgniarkami oraz sędziami.
We wspólnym stanowisku całego zespołu dziennika można było przeczytać przesłanie:
„Nie ma wolności bez solidarności”, nas zobowiązuje. Świat, jaki znaliśmy – stabilny, bezpieczny, przewidywalny – rozpadnie się na naszych oczach, jeśli zamkniemy się w egoizmie, jeśli zajęci własnym doraźnym interesem będziemy tylko kupować, konsumować i przeżuwać. Wtedy na oścież otworzymy bramy przed populistami i politycznymi szarlatanami.(…) Wracamy do tego, co na początku: „Nie ma wolności bez solidarności”.
Stanowisko redakcji „Gazety Wyborczej” było wyświetlane na Wyborcza.pl. Otrzymali je także e-mailem subskrybenci newsletterów i prenumeratorzy Wyborcza.pl.
W związku ze zmianą hasła zespół „Gazety Wyborczej” przygotował specjalne działania redakcyjno-promocyjne.
Do numeru „Gazety Wyborczej” z 27 lipca 2019 r. dołączony został plakat z nowym hasłem dziennika oraz informatorem prawnym dla osób biorących udział w marszach równości i poradnikiem, jak sobie radzić z homofobicznymi uwagami. Na łamach powiększonego wydania dziennika pojawił się fotoreportaż o osobach nieheteronormatywnych, raport o postrzeganiu społeczności LGBT+ przez Polaków, a także kalendarium marszów równości.
Plakat rozdawany był podczas manifestacji w stolicy, która odbyła się pod hasłem „Warszawa przeciw przemocy: Solidarność z Białymstokiem” (27 lipca 2019 r., od godz. 14.00 na Placu Defilad), a także w trakcie marszu przeciwko przemocy w Białymstoku, który odbył się 28 lipca 2019 r.
Dodatkowo we wszystkich tygodnikach lokalnych „Gazety Wyborczej” z 26 lipca 2019 r. znalazły się artykuły przedstawiające m.in. sytuację osób ze społeczności LGBT+, zapowiedzi i relacje z demonstracji solidarnościowych oraz rozmowy z ekspertami, a w winiety została wkomponowana tęcza. Miało to symbolicznie wyrazić solidarność z osobami atakowanymi w Białymstoku. Podobna grafika pojawiła się również w winiecie krajowego wydania „Gazety Wyborczej” w weekendowym numerze oraz przy logo serwisu Wyborcza.pl.
Na Wyborcza.pl opublikowano również specjalne materiały wideo, m.in. sondę redakcyjną, w której dziennikarze i reporterzy „Gazety Wyborczej” mówią, czym dla nich jest solidarność, a także się spot prezentujący najważniejsze działania Polaków, które przejawiały się solidarnością z osobami wykluczanymi, m.in. ze społeczności LGBT+, z niepełnosprawnościami, kobietami czy pracownikami sądów.
Reporterzy Wyborcza.pl na bieżąco relacjonowali weekendowe wydarzenia w całym kraju związane z poparciem dla społeczności LGBT+, a artykuły na ten temat udostępnione zostały poza paywallem Wyborcza.pl.
„Gazeta Wyborcza” zachęcała też czytelników do wyrażania swoich opinii na temat obecnych wydarzeń w Polsce, m.in. w związku z wydarzeniami z Białymstoku, a także dzielenia się swoimi historiami obrazującymi solidarność z innymi. Można je było przesyłać na adres: listy@wyborcza.pl.